Ciljana skupina; Kolegij je namijenjen učenicima srednjih škola (gimnazija i strukovnih škola)  za  početno učenje programiranja. Pokriva ishode razine B.1.3.  za srednje škole. Prilagođen ili u jednom dijelu može se koristiti i za učenike osnovnih škola za ishode razine  B.6.1.

Ishodi učenja: Učenik razvija algoritam primjenjujući strukture ponavljanja (s unaprijed određenim brojem ponavljanja te uvjetno) i grananja. Prati izvođenje algoritma, implementira ga u odabranom programskom jeziku, testira i vrednuje u suradnji s drugima, koristi se različitim metodama ispravljanja pogrešaka. Vrednuje različita rješenja istoga problema. (preneseno iz kurikuluma ishod B.1.3.)

Predznanja: Kolegij nije namijenjen obradi nastavnih sadržaja, već isključivo vježbanju. Može se koristiti za bilo koji programski jezik.

Opis sadržaja: Kolegij će se koristiti za uvježbavanje algoritamskih zadataka i automatsku evaluaciju učeničkih rješenja iz programiranja. Sadrži zadatke za slijed, grananje, petlje, polja, pokazivače, funkcije, teoriju grafova i strategije programiranja . Dio zadataka napravljen je prema zadacima s HONI-a.

Očekivana postignuća: učenici će rješavajući zadatke steći vještinu i sigurnost. Kako je evaluacija automatska, učenici dobivaju povratnu informaciju o točnosti rješenja. Nastavnik je rasterećen ispravljanja učeničkih uradaka, ali se očekuje kontinuirana komunikacija s učenicima.

Vremenski plan tečaja: Nastavnik određuje vremenske rokove za rješavanje zadataka. Zadaci pokrivaju 50 do 70 nastavnih sati, ovisno o predznanjima učenika i realizaciji nastavnog sata.

Evaluacija: Tečaj se preporuča koristiti za formativno vrednovanje. Dijelovi se mogu koristiti i za sumativno vrednovanje. Ukoliko se tečaj koristi za sumativno vrednovanje znanja, za pseudokod je nužno uvježbati zadatke koristeći kviz u adaptivnom obliku. Za VPL zadatke potrebno je barem dio zadatka riješiti kao vježbu ili za domaću zadaću, kako bi se učenici priviknuli na okruženje. Dio zadataka (ili svi) mogu se zadati i za domaću zadaću.