Kolegij sadrži književno-teorijske podatke o razdoblju avangarde u svjetskoj književnosti. Namijenjen je učenicima četvrtih razreda, a predviđeno trajanje je 15 - 20 sati.
Predviđeni ishodi na razini predmetnog kurikuluma su:
SŠ HJ A.4.1. Učenik raspravlja u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.4.2. Učenik sluša tekstove različitih funkcionalnih stilova u skladu s određenom svrhom i iz različitih izvora.
SŠ HJ A.4.3. Učenik čita u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ B.4.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome
tekstu.
SŠ HJ B.4.3. Učenik obrazlaže slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđuje utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
SŠ HJ B.4.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
Učenik će istražiti, upoznati, tumačiti značenje pojma avangarda, avangardne pravce, vremenske odrednice, poetiku razdoblja, povijesni kontekst i najvažnije predstavnike. Prateći smjernice i zadatke i radeći na tekstovima učenici će samostalno upoznati avangardu u svjetskoj književnosti. Predviđeni su sljedeći književnici i djela:
- Franz Kafka, Preobražaj
- Gotfried Benn, Čovjek i žena idu kroz baraku za rak
- Marinetti, Bitka
- Sergej Jesenjin, Pjesma o kuji, izbor
- Federico Garcia Lorca, Konjikova pjesma, Romanca mjesečarka
- Pablo Neruda, Noćas bih mogao napisati...
- Teacher: Jasminka Lisac
U e-kolegiju navedeni su jednostavni digitalni alati i primjeri njihove uporabe u nastavi Hrvatskoga jezika i projektnoj nastavi, eTwinning projektima i slično. U ovom e-kolegiju bit će govora o sljedećim digitalnim alatima:
kahoot
padlet
mypuzzles
answergarden
kizoa
thinglink
pictramap
pixton
hotpotatoe
wordwall
web stranice
Ciljevi:
− primijeniti informacijsku i komunikacijsku tehnologiju za obrazovne, radne i privatne potrebe odgovorno, moralno i sigurno rabiti informacijsku i komunikacijsku tehnologiju učinkovito komunicirati i surađivati u digitalnome okružju informirano i kritički vrednovati i odabrati tehnologiju i služiti se tehnologijom primjerenom svrsi upravljati informacijama u digitalnome okružju stvarati i uređivati nove sadržaje te se kreativno izražavati s pomoću digitalnih medija.
KLJUČNI SADRŽAJI
– programi i uređaji za komunikaciju i suradnju u digitalnome okružju
– mrežni tečajevi (MOOC) i mrežne edukacije
– komunikacija u digitalnome okružju
– stvaranje osobne mreže za učenje
– suradnja u digitalnome okružju
Svrha materijala i izvora za učenje jest:
pružanje podrške učenicima važnim i točnim informacijama
pomoć u organiziranju i povezivanju informacija
buđenje radoznalosti i poticanje motivacije
dostupnost sadržaja za samostalan rad, vježbanje, primjenu znanja
izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_7_150.html
- Teacher: Jasminka Lisac